1. Utrzymanie porządku w magazynie

Po ustaleniu układu magazynu należy utrzymywać go w należytej organizacji. Pracownikom może być łatwo umieścić przedmioty w niewłaściwym miejscu. Umieszczenie przedmiotów w niewłaściwych miejscach spowoduje wiele problemów, jeśli chodzi o ich późniejsze odnalezienie. Magazyn musi być zawsze odpowiednio zorganizowany, a przełożeni powinni to regularnie sprawdzać.

2. Zmniejsz zapas w magazynie, który nie sprzedaje

Może się okazać, że masz kilka półek z zapasów, które nigdy nie wydają się zmniejszać. To nie dlatego, że są uzupełnianie popularny element. Zamiast tego, to dlatego, że element na tych półkach nigdy nie sprzedaje. Te wolno sprzedające się przedmioty zajmują cenną nieruchomość w magazynie. Musisz zrozumieć, które pozycje nie sprzedają się, abyś mógł je usunąć z magazynu. Twoja firma może chcieć przeprowadzić ich sprzedaż, aby zmniejszyć zapasy lub znaleźć inny sposób na pozbycie się ich.

3. Znajdź najlepszy sposób dostawy

Wiele firm nie sprawdza stawek za ruch z więcej niż jednego przewoźnika lub za pośrednictwem różnych środków transportu. Małe zakupy porównawcze cen mogą przejść długą drogę w obniżaniu kosztów logistyki i łańcucha dostaw – i zawsze należy sprawdzić transport ciężarowy jako możliwą opcję.

4. Śledź swoje koszty

Menedżerowie logistyki powinni mieć dokładne zrozumienie śledzenia wszystkich kosztów i wiedzieć, ile wydaje się na każdy aspekt logistyki i całego łańcucha dostaw. Nie da się zarządzać kosztami, jeśli nie ma się jasnego zrozumienia, na co wydaje się pieniądze.

5. Wdrożenie ogólnej strategii składowania na regałach magazynowych

Zanim opracujesz plan logistyczny, powinieneś dobrze zrozumieć ogólną strategię swojej firmy. Na przykład, jeśli główną strategią Twojej firmy jest zapewnienie najszybszych i najbardziej efektywnych dostaw w danej branży, to prawdopodobnie będziesz musiał wydać więcej pieniędzy na realizację logistyki. Z drugiej strony, jeśli ogólną strategią firmy jest przyjęcie profilu lidera cenowego, wówczas trzeba będzie znaleźć sposoby na obniżenie kosztów w planie logistycznym.